Чиповање и масирање пензионера Србије

0

Mасирање  пензионера од стране актуелне власти је настављено и у 2023. години „историјски највећим усклађивањем пензија “, достављањем водича, лансирањем пензионерских картица и најновијим председниковим „повећањем пензија које ће бити двоцифрено“. Очигледно да моћ коју имају пензионери на изборима и њихово трошење више од 8 милијарди евра годишње и заслужује такву пажњу. Превара је међутим, што се све то ради на рачун пензионера односно трошењем њиховог новца. Изложени невиђеној медијској кампањи пензионери немају могућност да добију одговоре после којих би могли рационално да се определе.

Пензионерске картице као форма идентификације пред органима пензијског фонда, организацијама и компанијама које пензионерима нуде повољности у куповини роба и кориштењу услуга постоје у већини европских држава. Због чега ће само у Србији пензионерске картице имати чип помоћу којег ће Пореска управа и РФ ПИО и други заинтересовани државни органи, странке и повезане компаније имати увид како  појединац своју пензију а пензионери у целини троше 8 милијарди евра годишње. Зашто се и по ком основу између продаваца робе и услуга убацује пореска управа и РФ ПИО и ко то плаћа односно ко ће остварити добит односно профит?  Пензионери велике користи сигурно неће имати јер да може не би то њима запало!

У одговору на постављено питање РФ ПИО и за сада невидљиви учесници у пројекту треба да пензионерима и јавности  да објасне:

  1. Зашто су пензионери од претходно израђених 1 700 000 пензионерских картица подигли само око 300 000.
  2. Зашто Влада Републике Србије својим одлукама не обавеже локалне самоуправе и јавна предузећа на нивоу Србије да свим или пензионерима до одређене висине пензије обезбеде попусте у плаћању превоза, комуналних услуга, бања, лекова и ортопедских помагала,  струје, телефона, интернета, кабловске телевизије, позоришта, музеја и такси у поступцима за остваривање и заштиту стечених права. Да ли то држава друге позива на друштвену одговорност а сама није организована и одговорна. Зар није лицемерно да представници власти пензионерима нуде попуст у приватним здравственим организацијама уместо да здравствене потребе обезбеде у здравственом систему Србије за који пензионери већ издвајају огромна финансијска средства.
  3. Свима који хоће да знају је познато да преко 80 одсто пензионера пензијама не покривају чак ни тошкове за храну, лекове, струју и комуналне трошкове па попусти за ексклузивне ресторане, глисере, парфеме, путовања на егзотичне дестинације и слично пензионере не интересује. Знају творци пројекта да пензионери у руралним подручјима који су и најсиромашнији од картица неће имати никакву корист али је очигледно да то и није њихова сврха.
  4. Скоро сви трговачки ланци у Србији су у складу са својом пословном политиком  развили лојалити системе у којима пензионерима нуде повољности и награде. Да ли ће се убацивањем РФ ПИО између трговаца и пензионера као потрошача повољности  „кеш бек“  делити између РФ ПИО и пензионера. На који начин ће се обезбедити новац за бодове које нуди РФ ПИО као награду за узимање  и кориштење пензионерске картице. Повраћај новца (кеш бек) од стране трговаца РФ ПИО по основу потрошње пензионера ће бити на штету пензионера јер ће трговци уместо да смање цену робе и услуга део зараде уплаћивати РФ ПИО да би овај финансијски покрио обећане бодове. Која је вредност бода као награде за лојалност РФ ПИО и трговцима и како ће се они користити још увек није објашњено.
  5. Ко ће плаћати ново запослене у РФ ПИО који се ангажују на пословима праћења потрошње пензионера, доделе и утрошка бодова. Послови РФ ПИО су дефинисани Законом и у њему не постоји законски основ за његово посредовање између трговаца и пензионера. Власници РФ ПИО су и осугураници који га својим доприносима ПИО финансирају и зашто запослени који имају минималне плате не би такође добили картице за повољности.
  6. РФ ПИО се 2018 и 2020. године показао као неодговоран и неспособан да чува личне податке пензионера када су дати  СНС да би пензионери добили писма захвалности због стрпљења у финансијској стабилизацији коју су само они платили. Пријаве преко интернета без квалификованог електронског потписа су незаконите јер остављају простор за злоупотребу. Пензионери не могу бити сигурни да њихове ажуриране личне и податке о потрошњи неће добити одабрани трговци, странке, маркетиншке  и друге заинтересоване организације.

Позивамо РФ ПИО да се ипак тежишно бави пословима који су дефинисани Законом о ПИО а посебно праћењем ажурности и правилности уплата доприноса ПИО који су послодаваци дужни да редовно уплаћују и тако створе услове за веће пензије и повећање најниже пензије која је увредљиво и  срамотно мала.

Пензионерима саветујемо да не подносе захтеве за картицу док не буде потпуно јасан начин њеног кориштења јер давањем ажурираних личних података у захтеву за картицу пристају на ризик да се ти подаци политички злоупотребе као до сада. 

About The Author

Оставите одговор