Ванредно стање у Србији: Уставни оквир и пракса за пандемију-19
Детаљи експертизе др Дарка Симовића
редовног професора на Криминалистичко-полицијској академији у Београду.
Увођењем ванредне ситуације у Србији, извршне власти су остале без оперативног надзора.
Утврђена је доминирајућа улога извршења, што је оправдање антипандним мерама. Како влада, иначе, у корист извршне српске парламентаризме, скупштина је још моћнији са места кључних политичких институција.
Иако само доношење одлуке о проглашењу ванредног стања може бити оправдања, постоје мане које слабе њен идентитет.
Одузете мере од загарантованог стандарда људских права. Примећен је изузетно престижан приступ граници слободе кретања, важни пролази у избору одговорног телесне одлуке да обустави одређена људска права, независни органи, Уставни суд и бранилац грађана, потпуно су се сакрили.
Детаљи на линку: